وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان it ورودی 90 دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان it ورودی 90 دانشگاه اصفهان

کورش کبیر

دعای کورش برای ایران  و ایرنیان !!

روزی بزرگان ایرانی ومریدان زرتشتی از کوروش بزرگ خواستند که برای ایران زمین دعای خیر کند وایشان بعد از ایستادن در کنار اتش مقدس اینگونه دعا کردن:خداوندا اهورا مزدا ای بزرگ آفریننده آفریننده این سرزمین بزرگ،سرزمینم ومردمم راازدروغ و دروغگویی به دور بدار ..بعد از اتمام دعا عده ای در فکرفرو رفتند واز شاه ایران پرسیدند که چرا این گونه دعانمودید؟فرمودند:چه باید می گفتم؟ یکی جواب داد :برای خشکسالی دعا مینمودید؟ کوروش بزرگ فرمودند: برای جلو گیری از خشکسالی ... انبارهای اذوقه وغلات می سازیم دیگری اینگونه سوال نمود: برای جلوگیری از هجوم بیگانگان دعا می کردید؟ ایشان جواب دادند: قوای نظامی را قوی میسازیم واز مرزها دفاع می کنیم. گفتند:برای جلوگیری از سیلهای خروشان دعا می کردید؟ پاسخ دادند: نیرو بسیج میکنیم وسدهایی برای جلوگیری از هجوم سیل می سازیم. و همینگونه سوال کردندوبه همین ترتیب جواب شنیدند... تا این که یکی پرسید: شاها منظور شما از این گونه دعا چه بود؟! و کوروش تبسمی نمودند واین گونه جواب دادند :
من برای هر سوال شما جوابی قانع کننده آوردم ولی اگر روزی یکی از شما نزد من آید و دروغی گوید که به ضرر سرزمینم باشد من چگونه از آن باخبر گردم واقدام نمایم؟ پس بیاییم از کسانی شویم که به راست گویی روی آورند و دروغ را از سرزمینمان دور سازیم...که 
هر عمل زشتی صورت گیرد باعث اولین آن دروغ است..
نظرات 4 + ارسال نظر
فلاحتی چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 23:43

قشنگ بود.کورش خودمونه!!!
ولی بگم تکراری بود قبلا خونده بودمش!!!!!
خیلی دوست دارم این متنو

خوبدیگه!!
گفتم شاید برا بعضی ها تکراری نباشه!

نرجس پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 17:59

فاطمه جون تو چرا همه مطالبو خوندی؟یه کمی سطح معلوماتتو بیار پایین مثل ما باش...

محمد شنبه 21 آبان 1390 ساعت 12:04

در جهان فرمان کورش اولین منشور بود
سر به تعظیمش فراتر آشور و بابل بود
ما از آن خونیم از آن ریشه ایم
پاسدار نام پاک پارس تا همیشه ایم

افرین...!

فلاحتی شنبه 21 آبان 1390 ساعت 15:51

گلم اگه توهم میثل من کل دوران تحصیلتو لای کتاباتو باز نکرده بودی و میخواستی حالا طی ی سال بشی بچه خرخون(!)مجبور بودی برای تحمل این درسای بیخود یکم مطالعه متفرقه داشته باشی!!!!!
خداروشکر تموم شد با خیال راحت میشینم کتاب میخونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد