وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان it ورودی 90 دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان

وبلاگ دانشجویان it ورودی 90 دانشگاه اصفهان

بدست آوردن ب.م.م از روش نردبانی

سلام هم کلاسی های خوبم 

من احساس کردم اون روزی که پای تابلو رفتم تا روش نردبانی رو براتون بگم کمی نامفهوم توضیح دادم! 

برای همین تصمیم گرفتم توی وبلاگمون اونو براتون توضیح بدم.

خانه3 خانه2 خانه1
خانه7 خانه6 خانه5 خانه4
خانه10 خانه9 خانه8

ابتدا عدد بزرگتر رو در خانه4 و عدد کوچکتر رو در خانه5 مینویسیم.

سپس این دو عدد رو بر هم تقسیم میکنیم وخارج قسمت رو در خانه1 و حاصلضرب دو خانه ی 1 و 5 رو در خانه 8 مینویسیم و بعد تفاضل دو خانه ی 4 و 8 را در خانه 6 مینویسیم.

حال روند بالا را برای دو خانه 5 و 6 تکرار میکنیم یعنی خارج قسمت تقسیم خانه 5 بر خانه6 را در خانه 2مینویسیم.سپس حاصلضرب دو خانه 2 و 6 را در خانه 9 مینویسیم و تفاضل دو خانه 5 و 9 را در خانه 7 مینویسیم.

این روند را آنقدر ادامه میدهیم تا به عدد صفر برسیم.

در این هنگام عدد ماقبل صفر ب.م.م دو عدد موردنظر ما خواهد بود.

حالا یه مثال میزنم تا روشن بشین

2 7
0 4 8 60
8 56
نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 21:17

همون وقت هم زیادی توضیح دادی.

اصلا تقصیر منه که این همه واستون دل میسوزونم
ولی چیکار کنم دیگه؟دلم نمیاد مطلبی رو که خودم بلدم کسی توش ابهامی داشته باشه!

علیرضا دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 01:48

خوبه . از مطالب آموزشی به شددددت استقبال می کنیم

آره
منم دیدم جای مطلب درسی توی وبلاگ خالیه اینو گذاشتم.

مرضیه دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 23:12

با هم دوست باشید چرا دعوا میکنید؟ زشته

ما که دعوا نکردیم
همین طوری یه چیزی گفتیم برا خالی نبودن عریضه
این کامنتارو خیلی جدی نگیر

فلاحتی پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 23:04

دست گلت درد نکنه!

[ بدون نام ] شنبه 1 آذر 1393 ساعت 21:15

عالی بود .

چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 15:51

Afarin kheyli khub belakhare in b.m.m ro yad gereftm ^_^

کریم تومسلمون نیستی سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 21:06

tnx

آوا چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 10:37

من کلاس ششم هستم و فردا امتحان تیزهوشان دارم. یادم افتاد روش نردبانی رو بلد نیستم کل اینترنتو گشتم از اینجا بهتر پیدا نکردم . ممممممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد